I nöd och lust!❤

Vi gifte oss den 16 april 1999 i Lindesbergskyrka.
Dagen började med vi hade en mycket sjuk flicka Johanna det fanns ju inget val att inte genomföra dagen.Så att jag och barnen åkte till Salong Marie . Där fanns frisör Malin redo med fön och borste för att göra iordning mej och flickorna. Vi hade page och hon fluffade upp pagen så den nästan stod som en sky runt huvudet.
Vi åkte hem till Hidingen där barnen fick ta på sig sina nya kläder från Linus och Lotta. Benny och jag hade tagit semester den dagen. Vi hade bjudit in min syster Ann och hennes man och Bennys syster Sandra och hennes pojkvän. Vi hade valt att inte bjuda in fler då vi kände att det inte fick bli för stort.
Vi klädde på oss våra bröllopskläder och gick över till grannen som var fotograf.
När vi kom in tog fotografen min brudbukett som var gjord av tulpaner och satte ner den i en urna. Sedan frågade han vilken bakgrund som vi ville ha. Vi valde och fotograferingen började det gick fort 4- 5 klick ,klick..Jag fick till slut ur mig ...Bengt... Jag vill gärna ha med min brudbukett. Han hämtade den och tog lite fler bilder. Jag ville ju så gärna ha med buketten. Sedan sa han jo... Benny vad tycker du om pelarbortet ska det ha duk eller utan...Jag förstod ingenting...Benny gick mot dörren och hämtade sitt dragspel. Som han vi fråga efteråt gått ditt med kvällen innan.
Han och fotografen hade kommit överens om att det också skulle tas bilder på dragspelet och Benny.
Jag började att skratta och tog mig bort från duken.
Snacka om två flugor på smällen.
De var snart klara och vi gick mot bilen för att ta oss till kyrkan.
Då kom jag på att jag glömt betala frisör Malin. Ringde henne och gjorde upp om att betala senare.
Vi kom till kyrkan och vår ingångsmusik spelades "Där björkarna susade"
Vi tog oss fram till altaret både Benny och jag var mycket tagna av situationen.
Lotta Storbacka vigde oss. Efteråt så hon att det var en väldigt känslosam vigsel.
Tårarna rann på oss båda. Äktenskapslöftena sades och "Sedan spelades "Mitt hjärta är ditt"
Vi gick ut till "Koppången"
Denna underbara tavla fick jag av min vän Fru Persson på Pälsärmen.
Efter vigseln åkte vi till Hidingen och åt smörgåstårta och bröllopstårta tillsammans med våra syskon och deras respektive. 
Johans steg i feber så nån timme senare fick Benny ta Johanna med sig till akuten på Usö. Det visade sig att Johanna fått urinvägsinfektion. Så bröllopsnatten firadehan och Johanna på Usö.
Dagen efter åkte vi till Lofsdalen. Vi åkte skidor och pulka nån dag.
Den tredje dagen fick Benny magsjuka strax därefter Johanna också. Ja, vi var  friska den dag det var dags för avfärd. .Jag minns Erikas besvikelse över att vi fick kasta hemgjorda köttbullar och knasterkorv utan hon fått äta det pga att även hon blev sjuk.
Jag vet att det gått 20- år sedan dess. men det känns som igår. Livet har ju inte alltid gått rakt  för oss. Men vi har alltid funnits där för varandra och har delat glädje och sorg. Ni kan vara säkra på att vi vet vad utrycket i nöd och lust innebär.
.❤❤❤ Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0