Smyckesskrinen gapar tomma emot oss!😱

Hejsan!

Först vill jag tacka för all omtanke ni gett oss. Jag satte ut pÄ facebook för att varna och göra er uppmÀrksamma pÄ att de tjuvar som varit hos oss pÄ dagen kunde vara pÄ gÄng nÄgon annanstans.

Jag hade som sagt varit till U S Ö Ă„kte kl 8.40 och kom hem 13.30 med sjukbil. Redan nĂ€r vi körde upp pĂ„ infarten registrerade jag att dörren till gamla garaget stod pĂ„ glĂ€nt. Jag gick ur bilen och lĂ„ste dörren till garaget. Sedan gick jag in. Det sĂ„g inte konstigt ut i hallen nĂ€r jag kom in. SĂ„ jag tog telefonen och ringde upp min mamma vi pratade kort och dĂ„ fick jag dyn pĂ„ att det lĂ„g lite saker frĂ„n ett skĂ„p vid micron. DĂ„ fattade jag jag tog min krycka och gick in  mot rummet. DĂ€r lĂ„g det cdskivor och lĂ„dor i bokhyllan var utdragna helt. Jag fortsatte att gĂ„ jag sĂ„g att lĂ„dorna i Erikas rum var utdragna och vĂ€l inne i Johannas rum stod ett fönster öppet och pĂ„ golvet var det lite jord.

 Jag tog mig snabbt ut till köket och ringde polisen. Hon frÄgade hur det gÄtt till och sa till mig att inte röra mig runt i huset för att förstöra teknisk bevisning. Sedan bad hon mig gÄ till nÀrliggande granne för att berÀtta om att vi hade haft inbrott. Innan detta ringde jag Benny som befann sig pÄ en ö i RÄsvalen. Han var hemma pÄ 20 minuter.DÄ gick han ut i garaget och inget var förstört eller stulet. Sedan gick han upp pÄ övervÄningen.
 
 
Jag gick till grannarna och nÀr jag kom hem hade polisen ringt och meddelat att de skulle komma strax efter tre.Jag kokade kaffe Ät oss. Vi konstaterade att vi ÀndÄ haft tur att de inte har slagit sönder vÄrt hem eller att det hade varit nerblodat.
Sen kom polisen och gjorde teknisk undersökning och jag fick berÀtta om hÀndelseförloppet. De trodde att det avgörande hade varit att inte bilen stÄtt pÄ uppfarten. De hittade avtryck och sÄg att de sÄgat av fönsterkrokarna bÄde uppe och nere.De sÄg att tjuvarna var proffs pÄ deras tillvÀga gÄng sÀtt.
Idag hittade Benny en spade liggande en bit ner i skogen som de tagit ur vÄrt gamla garage.Med denna har de troligen och frÄn utsidan lirkat upp fönstret med. NÀr polisen var klart tog jag och Benny oss i kragen och gick upp och rekade. Det var som vi trodde alla guld och silver smycken var borta. Nej vi hade inget vÀrdeskÄp.
De sparade ett litet silver kors och en namnbricka.
Vi kÀnde ÀndÄ tacksamhet över att de ÀndÄ  sökt igenom vÄrt hem utan att vandalisera det.
De hade koncentrerat sök efter vÀrdesaker öppnat lÄda för lÄda! Troligen med metalldetektor. De lyckades fÄ med sig vÄra vigsel ringar,en stor stor guldbrosch efter min mormor flickornas guldkedjor med guld hjÀrtan 5 par guldörhÀngen och en silverring frÄn Bennys mamma.Ja det var lite mer smycken. 
Vi har anmÀlt stödgodset och ringt Folksam. Tips om ni vill vara förberedda ta kort och skriv upp vad ni har. För det var jÀttesvÄrt att veskriva i exakthet.
Jag det var inte roligt med inbrott men  det kunde ha varit katastrof total och tÀnk om de kommit nÀr jag legat och vila mig dÀruppe. 
Ja nu har nÄgra dygn gÄtt och vi har börjat ÄterfÄ vÄr trygghet i vÄrt hem. För tillfÀllet sitter vi och tittar pÄ vilket larm som Àr bÀst . 
Stor kram❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0