Lyckat ortopedbesök

Igår ringde jag för andra gången till ortopedmottagningen i Örebro.Jag fick besked om att mina papper från Capio Ortopedi i Halmstad hade kommit fram och att jag skulle få en tid i slutet av januari hos Konsulten Mats Billsten.På eftermiddagen ringde samma ortopedsköterska och erbjöd mig en ny tid idag då de fått återbud Idag var det lite små halt men jag tog bilen in till USÖ Direkt när jag parkerat bilen och öppnade dörren. Fråga den bilägare som jag parkerat brevid om jag behövde hjälp ur bilen. Vilken vänlighet nu gick det bra så jag tackade. Då sa han det är lite halt bakom bilen Jag sa -tanttaggar på och dubb på kryckan. Han skrattade satte sig i bilen. Vevar ner rutan du behöver inte betala biljett det är gratis då slipper du gå i onödan. Ja vilken vänlig man. Nu sitter jag utanför i väntrummet .Så skönt att se alla har fel på sina fötter. Ibland tror man ju man är helt själv med sina problem. Nu hoppas jag att jag fortsättningsvist vänlighet av ortopedläkaren. Jag blev uppropad av en sköterska som föjde mig till ett undersökningsrum. Jag ombads ta av mig på fötterna. Efter en stund kom ortopeden Mats som har ordinarie tjänst i Lund. Han tittade åter på höger foten . Han berättade att det skulle bli en omfattande operation med tre ingrepp. Det skulle innebära 6 veckor utan att stödja och minst 3 månader med gips.Ja, sa spelar ingen roll mitt liv har avstannat måste få ordning på mina fötter. Menar du att ni skulle kunna operera mig här i Örebro. Ja vet inte riktigt när svarade han . Sedan gick han ut och pratade med någon. Kom tillbaka jo, jag kan operera dej i början av februari Sedan pratade j Jag blev så lättat av svaret. Så på vägen hem fick jag så fruktansvärt ont i huvudet. Nu är det i alla fall inte långt bort med operation för högerfot. Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0