Länge sedan jag satt framför dataskärmen.

Hejsan på Er!
 
Juni var en innehållrik månad.
Samma dag som vi hade inbrott hade jag varit till medecinmottagningen för att se om jag hade över produktion av hormoner i biskörtlarna. Min ortoped hade skickat remiss efter att ortopedmottagningen tog prov på min biskörtel ett polypeptidvärde 17 istället för normalvärde 7. Han hade erfarenhet av ben som inte läkt pga av över produktion av denna hormon.
Polypeptidhormonet är kalciumreglerande samt reglerade nivåerna vitamin D och fosfor.Nu visade provet ingen större överproduktion efter de prov jag tagit på medecinmottagning det låg bara på 11. så de  ingen operation av biskörtlarna var aktuell. Kändes ändå skönt att de kollat upp. För er som inte vet var biskörtlarna sitter kan jag berätta att de sitter på fyra ställen på sköldskörteln och är stora som risgryn.
Veckan innan inbrottet hade jag fått ett brev från vårdcentralen med besked att jag fått diabetes typ 2
Nu kändes det som att jag fått min beskärda del av olika sjukdomar.
 
 
Utanför huset grävdes det för fullt för nytt avlopp då vi fått avslag på den nuvarande brunnen. Ja, vi var flera i byn som blev drabbade det slutade med en räkning på 110 tusen kronor.
Jag tog kontakt med Sektor Alarm som kom hit och installerade larm. Så vi skulle kunna åka till Kreta utan att känna oro..Följande veckor bestod av besök hos dietist., diabetessköterska och sjukgymnast för att få övningar för vänster fot och ben  Besök på Pk fotbädd för justering av vänster inlägg eftersom jag nu hade fått lov att gå med otrosen en kilometer varje dag. 
Dessutom ringde jag sammanlagt 4 gånger till polisen och anmälde de smycken som inbrotttjuvarna stulit. man kom inte på alla på en gång utan upptäckte efter hand. Så ett råd till er fotografera av era smycken man minns inte allt och det är svårt att beskriva dem när de inte finns kvar.
 
Jag skulle fylla 50 år och var glad att jag  varit förutseende och satt ut annons i början av juni NA
Där jag undanbad mig uppvaktning .Jag hade tagit det beslutet redan då vi beställde resan till Kreta på hösten 2016. Blev lite firande med den närmaste familjen..Här i Havsta hos mamma Kerstin.
 
 
Sedan i Hidingen ihop med syskonbarn och deras föräldrar.
När firandet och alla göromål i almanackan var slut förda. Var det dags att ställa tankarna mot resan till Kreta.
Jag hade till och med löst det här med badningen .Jag hade fått en ny otros som nu skulle få bli min badkompis under fjorton dagar.
Vi åkte den 31 juni det var så skönt att stänga dörren till vårt hus efter allt som hänt. jag firade min födelsedag tillsammans med Erikas familj i all enkelhet.🎁🎈😍❤
 
Frank älskade att bada och gärna med sin morfar. Jag sa till Erika att nu ska jag gå ner och försöka få lite uppmärksamhet av Frank. Jag tog mig ner i barnpoolen till Benny och Frank. Eftr en kort stund säger Frank kom offar vi går och badar i stora poolen. Fniss där fick jag ligga i barnpoolen ensam.
 
Benny och jag fick fjorton mycket fina dagar på Kreta. Bad och mat på resturang det enda vi behövde tänka på var vad vi skulle ha för kläder. Så här låg jag större dellen av dagarna, så skönt och avkopplande.
 
Tack för denna gång!.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får gärna maila mig. Har en del frågor till dig ang din op av [email protected]

2017-10-20 @ 13:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0