Vem vet inte vad????

 
Annons till Nerikes allehanda

Något energilös 45-årig förskollärare är användbar till de diverse ändamål, dock ej arbete under stress. Har ej heller så god balans pga sneda hälben,men går så gott hon kan. Viljan är stor så det är ändå ett kap att använda henne!
 
 
 
Ja, så här skrev jag för några år sedan.Nu är det dags att skriva annonsen igen fast med ändringen frisk skriven 49-årig förskollärare. 
 
Jo, ni läste rätt jag är sedan i måndags friskskriven på 100%. Javisst är jag glad över att må bättre psykiskt!😊Men herregud ingen arbetsträning ingen sjukskrivning ingen lön jag fattade ingenting  
Ja och mina fötter är ju inte i schack att klara av förskollärartjänst. 
Ja, hur var det med fötterna !
Redan i höstas var jag ner till Capio movement ortopedi. Min läkare Maria Köster ville fortsätta operera vänsterfoten med detta besked lämnade vi Halmstad. Hon lovade operation snarast.
 
 
Innan vi åkte till Halmstad var jag och friserade mig. Frisören påpekade att jag var gul i huden och hade annorlunda ansiktsform. 
Jag tog kontakt med vårdcentralen som tog mig på allvar så samma vecka vi var till Halmstad fick jag träffa en läkare på vårdcentralen
Jag berättade att jag hade svårt att gå i trappor. Själv trodde jag jag fårt superdålig kondition.
Han skickade ut mig till en sköterska som skulle kolla syresättning på mig med en maskin. Vi gick ner för trappan tillsammans och sedan upp. På uppvägen fick jag total andnöd. Väl uppe fick jag sätta mig och sköterskan som följt mig var skärrad över mitt tillstånd. Framför oss stod en utlänsk sköterska som fäller kommentaren när hon ser mig "Du skulle ha tagit hissen"
Inombords skrattade jag så rätt hon hade.
Efter denna bravad kom läkaren på att han skulle ta Hb på mig men eftersom det var sent på fredagseftermiddagen skulle ha inte få fram svar på proverna.Så jag fick lova att söka akuten om jag blev sämre. Jag tog mig hem och lade mig på soffan strax därefter ringde telefonen det var läkaren som bad mig att omedelbart ta mig till akuten.
 
Det blev en natt på medicin avdelning påfyllning av 2 påsar blod och en påse järn.
Dagen efter träffade jag en ny läkare som frågade om han fick känna eftet om jag hade en knöl i ena bröstet.
Han sa att läkaren som jag träffade på akuten dagen innan känt en knöl.
Nåja jag blev hemskickad med uppmaningen att ha mobilen på för att jag skulle få akut undersökning med kamera  gastonomi och koloskopi och recept på duroferon.
I huvudet att jag var tvungen att få upp mitt blodvärde inför fot operationen. Durferonet fick jag inte äta förens jag hade genomfört röntgen.
Så jag köpte pulver av brännässlor, nypon linfröolja, linfrö och juice och gjorde mej ett glas varje dag.
Jag hade trott att röntgen skulle ske samma vecka. Det tog tre veckor innan det blev av. Från mig krävdes 5 samtal till medecinavd och 3 till kirurgen . Jag tog kontakt med örebro för mammografi.
Samma vecka jag röntgades. Fick jag  svar att allt var okej ingen knöl i bröstet från mammografin. Under denna vecka hade jag även tid hos tandhygenist och tandläkare. Så nu väntade jag på få kallelse till operation. Jag tyckte att allt var kontrollerat och åtgärdat.
 
Då ringer telefonen
Hej
Det är Ulf Nordström verksamhets chef från ortopeden i Örebro. Du ska få träffa en ortoped som hjälper oss att bevara säkerhet och tar ansvar för våra patienter. Spontant uppbrast jag "men varför då det har ni ju inte gjort de senaste tio åren"
Nåja jag sansade mig och fick veta att jag skulle få träffa ortopeden v 43 från Lund.
Förra veckan tittade han på mina fötter och han beslutade att höger fot skulle opereras istälket för vänster fot..
Han lovade höra av sig så snart som möjligt. Igår ringde Maria Köster och sa att fotoperationen ska hon göra. Hon kunde inte säga när det skulle ske.men det känns skönt att hon gör operationen .Hon är superskicklig fotortoped.och jag vet att hon är rädd om 
 
Så nu sitter jag är med en massa frågetecken runt mitt liv.
när blir operation?
vad ska jag betala räkningarna med?
vad ska jag arbeta med?
Jag ringde försäkringskassan, nej ingen hjälp av dem eftersom jag inte längre var sjukskriven -mitt ärende avskrivet.
Så annonsen känns fortfarande aktuell.
 
Annons till Nerikes allehanda

Något energilös 49-årig förskollärare är användbar till de diverse ändamål, dock ej arbete under stress. Har ej heller så god balans pga sneda hälben,men går så gott hon kan. Hon har dessutom tillskansat sig stor erfarenhet under de senaste åren av att ta kontakt med myndigheter .
Viljan är stor så det är ändå ett kap att använda henne!
 
 
Jag hoppas att efter denna brokiga höst möta en lugnare vinter 
Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0