Så har jag firat påsk!

Igår var det påskafton i Hidingen igen. Lite tomt utan traditionen att klä ut sig till Gullefjun eller följa med flickorna på vägen som påskgummor. 
Vi besökte Gunnar och Anna på Granvägen de bjöd på gofika.
Därefter var det lunchdags Benny och jag målade ägg som en tradition vi får hålla på.
På eftermiddag fick vi besök av min syster Ann och hennes Oscar. Kul äntligen fick Benny ge dem färdiga godispåsarna
Det var roligt med påskkäringsbesök.
Därefter tog Benny fram dragspelet och satt och spelade på altan. Jag tog fram stora påskkorsordet och började klura.
 
Framåt kvällen titta vi på på "Det mest förbjudna "Kerstin Thorvall . En mycket dramatisk och omtumlande skildring av hennes liv.
 
 
Idag var jag uppe i tid för att komma till kyrkan i tid. Idag var vi i kyrkokören Angelit med och sjöng på gudtjänsten.
Första gången när körledaren sjöng igenom de olika sångerna inför gudtjänsten på latin. Trodde jag inte det skulle gå att lära sig. Men idag gick det så bra i kyrkan.
 
Jag känner mig så glad över att få sjunga igen. Angelits damer och körkedare är så varma. Fast jag vara varit med en termin känner jag mig med räknad. Jag har fått en ny favorit att lyssna på  "Guda gåvan eller Panis Angelicus. 

Titta på ”André Rieu - Panis Angelicus” på YouTube

Kram till er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Det låter som en harmonisk påskhelg 🌷☀️ Verkar roligt att sjunga i kör. Ha en fortsatt fin vecka Marie! Kram-anki

Svar: Tack AnkiDet är jättekul med kören!
Marie Wallberg

2016-03-28 @ 22:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0