"Jag lever, jag lever"

Hej på er!
Vilken livskvalite jag haft denna vecka.
Det började på lördagen kl 13.00 med övning inför Py Bäckmans konserten
Det blev musik en hel dag så mäktigt att sjunga ihop med så många körsångare.
 
Hennes musik har bara dykt upp i mitt huvud och jag har kommit på mig själv att gå och nynna.Jag är så glad jag orkade vara med hela tiden. Vid hemgången vid 18.30 från kyrkan var jag så darrig och energilös så några av kör kompisarna fick hjälpa mig till bilen. På söndag blev det ett kort besök av vår lilla Frank. Den lilla godingen morfar sopade och mormor stekte plättar. Inget är tröttsamt när han är här!
 
6 Juni åkte vi till Mejk köpte lite grejer till tisdagens köravslutning i församlingshemmet.
På tisdagen förberedde jag 20 gottpåsar och två pajer för kvällens avslutning. Äntligen kväll ! Jag fick hjälp av Malin Karlsson att göra färdigt den lekpåse som kompletterades med skoskydd som jag bara av en lyckträff kunde få tag på Vi började med gladsången och satte på oss mössa, assiett öron; tandprotess och till sist två snapsglas till öron det blev jättelyckat och många skratt.
 
 
Sedan åt vi paj och salladsbuffe och till efterätt hade Florence och Jenni gjort så mycket gott.
 
På torsdagen hade vi sommarfest hemma hos mig. Jag
bjöd på matpaj . Mina kompisar som jag bla träffat på basalkroppskännedomen för fyra år sedan gästade mig.
Alla kunde komma så vi fick trevliga timmar ihop.
 
På torsdagsmorgonen åkte jag och hämtade mamma för besök på PK fotbädd. Patrik jobbade mycket med mina inlägg. Efter en timme var det klart. Det kändes så bra att gå.Jag körde hem mamma och svängde därefter till en  kompis som jag blirr glad av. 
Idag fredag har jag bara tagit det lugnt ätit, vilat och vet ni jag har kunnat gå 800 meter......Det trodde jag aldrig jag skulle kunna klara av. Ja, visst jag har stavar, men från i mars har det hänt så mycket med min fot.
 
 
 
Jag är så nöjd över allt jag faktiskt kan ta en kort promenad igen..
"JAG LEVER, JAG LEVER"
https://youtu.be/lrB6S5XwFZc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0