ÅR 2016 och bokstavligen på gång!

Idag är det trettondagsafton och jag har för första gången tillrett en kalkon från Ingelsta.
Jag stämde träff i morse med kalkonen. Där låg den helt försvarslös,  när jag stoppade i citron, plommon ,lök och äpplen i små bitar, Sedan lite salt peppar soya och sedan skjuts in i ugnen. Ett råd från grannen var att pensla den med jämna mellanrum för att den skall bli saftig. Så idag har jag dejtat kalkon hela förmiddagen, Under dejten har jag titt som tätt fått  upp Mr Bean med kalkon på huvudet i tanken.
Nu ligger kalkonen och vilar sig helt avslappnad så jag tror jag lyckats.
 
Ja, med foten går det framåt stället för på sniskan fniss! Nu behöver jag bara använda otrosen på natten. Jag har skaffat nya inlägg och går nu med skor. Ännu krävs mycket övning för att kunna gå utan kryckor. Sjykgymnasten och fottekniker är mycket engagerade i min fot vilket är glädjande. 
 
Trettonsdagsafton har en mycket speciell betydelse då det är min pappa Gunnars födelsedag som skulle ha blivit 78 år idag..
Som barn överraskade vi honom med fikon som var packade i en cirkelformad förpackning.
Vi samlades alltid hemma i mitt föräldrahem där vi åt och pratade.Min pappa pratade ofta vad det var bra förr i hans ungdom.Det roliga var att fast han pratade med min Benny som knappt var född när Lönnås bageri fanns." kommer du ihåg Lönnås bageri. De tittade på varandra i ett  mycket gemensam leende om det speciella med Lönnås bageri.
Ja det var tider det!😉
Nu när båda töserna  befinner sig i asien så är jag i alla fall mycket glad över att kommunikations möjligheterna har förbättras och inte är som förr.
Det kommer bilder och de ringer på messenger.Så vissa saker var kanske bättre i minnet förr men många saker har också blivit mycket bättre nu.
 
Nu är det dags att hugga in på kalkonen. Jag önskar er en fin trettondags afton.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Eriksson

Då och nu går jag in och läser på din blogg. är glad att det går framåt med foten liksom engagemang runt omkring! Tack för glimtar och tankar från dig <3

Svar: Tack Camilla☺💖
Marie Wallberg

2016-01-22 @ 20:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0