Vilken rolig vecka!

 
Hej !
Veckan började med besök på vårdcentralen för att kolla mitt blodsocker som visats sig förhöjt. Sedan åkte jag till Pk fotbädd för att justera mina inlägg.
Därefter fick jag vara barnvakt nån timme till lilla Frank i Vi läste och myste .tills mamma Erika kom hem .
 
På tisdagen tränade jag som vanligt hemma är nu uppe i 20 minuter på träningscykeln
På eftermiddagen plocka jag fram mina ljuvliga prydnadshönor på verandan.Jag blir så glad av att se dem.Köpte två nya på min  Skattkammare i fjol.
 
Tisdagen körövning med kyrkokören Angelit!
Jag har började i höstas just nu provar jag sopran stämman det är så kul. De som är med i kören är så omtänksamma och lätta att vara ihop med. Körledaren Agnes Falk är bra på att leda oss
Bild från Söndagens Taizemässa i Guldsmedhyttanskyrka!
 
Torsdag Dagen D Johanna och hennes två vänner skulle återkomma till Sverige efter 4 månader. Vi åkte till Arlanda för att hämta henne.
Förväntansfulla väntade vi föräldrar och syskon på att de skulle komma. De kom så äntligen iklädda i likadana pyjamaser mode från Vietnamn. Det var så skönt att se henne igen
 
Jag blev tårögd samtidigt som jag kände glädje. Efter ett lite farväl till de andra. begav vi oss till bilen för att åka gill Lindesberg. 
Johanna berättade hela resan om de äventyr hon varit med om. Hon pratade med Erika och de bestämde att de skulle träffas på fredag. 
Vi körde upp på vår gård - Johanna frågade vems bil som stod där. Inne väntade en storasyster Erika  med tacos och pulled pork. Det blev en fin överraskning.
Till efterätt tog vi och öppnade en godiskorg vi fick i julas. Mums!🍬🍬🍬🍬Som väntat på Johanna
 
Torsdagen bakade jag inför kvällens partylite. Ett brytbröd och en semmelkladdkaka.
Vid 18.30 kom mina gäster och det blev ett trevlig. Semmelkladdkakan blev inte så kladdig men god med grädde till. 
Fredag anlände Johannas kille Bruno en frisk fläkt från Göteborg.
 
Lördagen var jag rätt så sliten men vi åkte i alla fall och uppvaktade min systerson Rasmus med mig hade jag hans favorit hemgjorda dammsugare. Alltid roligt att träffa de tre grabbarna.
Idag skulle jag varit med Angelit och sjungit. Jag var helt energilös orkade knappt gå för egen maskin. Jag vilade och sen gjorde jag en kompromiss . Benny fick köra mig till Guldsmedshyttanskyrka så jag kunde lyssna på Angelit. Nu sitter jag nöjd i soffan och är glad över att min vecka innehållit så mycket roligt
Att ha Johanna och Bruno här hemma är verkligen härligt. Här lite Twister.......
Det var allt för denna gång!❤

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för ett trevligt partylite 😃 och det smakfulla gofikat!!! Kram 💖

Svar: Tack själv❤
Marie Wallberg

2016-02-29 @ 10:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0