I väntan på mer energi och solens värmande strålar!

 
 
Hej på Er, längesen jag skrev nåt på bloggen.Vi hade en bra jul uppe i Idre,vi var ute mycket och njöt av ljuset där uppe.
 
 
 
Jag har arbetat 25 % sedan 7 januari. Jag har arbetat två timmar om dagen, i början skiftade mina tider på så jag gick eftermiddag några dagar och förmiddag några dagar. Det visade sig att de dagar jag gick efter middag fick jag svårt att sova på kvällen. Tack vare förstående arbetskamrater har jag sedan två veckor nu gått förmiddagstider istället.
Det är mycket roligt att gå till min förskola, men det tar väldigt mycket av min energi .Jag orkar jobba och inte mycke mer?
 
På måndagar har jag börjat i en Drama grupp genom kulturskolan, det är mycket roligt att under en timme få utmaningar tillsammans med de andra deltagarna. Jag har lovat mig själv att jag på nåt sätt ska hålla på med teater för det är ett stort intresse hos mig som behöver underhållas.
 
Den 27 januari var jag och mamma på Friteaterns
föreställning " Kaipaus heter det på finska" .De är ett resande sällskap som spelar teater med stor inlevelse med många ordvitsar,det är egentligen min pappa som höll reda på när de var i närheten  så vi kunde se deras föreställningar. Det blev många goda skratt.
                   
 
I veckan ska jag träffa läkare och min nya rektor tanken är att jag ska gå upp till 50 % den tionde Februari. Det hoppas jag att de förstår att det inte går . Behöver få balans i mitt liv med 25% arbete.
Nu längtar jag efter solens värmande strålar. Ett vår tecken är att jag klippt ner min pelargoner och att det finns härliga tupaner att njuta av ! Kram på Er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0