Påskafton 2012



Vaknar av att tankarna far till mina barn. Det är liv ihuset när de båda är hemma. de har rummen intill varandra. I det ena rummet hamrar det och slår. Erika är mycket nöjd över att hon lyckats få till rummet  med stor iver och nyskapande. Med smarta lösningar plockar hon in en lägenhets möblering i hennes gamla flickrum.

I det andra rummet sitter Johanna och har kreativ tid framför datorn. hon håller på att bygga en ny blogg till en kompis. Hon är inte nöjd fören sena eftermiddagen hon visar upp stolt för mig och Benny.

Båda flickorna ger oss så mycket glädje, de visar och frågar oss vad vi tycker. Vilken skön känsla att få vara så viktig. Det bpratas mellan rummen- härligt -det byts tankar. Ja nu väntar påskmaten och en skön dag tillsammans.

Min man är salig, han kom glad hem förra veckan. Han hade gjort ett klipp, köpt tre påskmust flaskor.Så nu har vi must över påsken det är väl bra om det kommer någon. Han berättade detta glatt för vår dotter,som med glimten i ögat kommenterade.
-Det är ju ingen annan än du som gillar must pappa!
Ja så kan det vara men vad gör det. Vilken tur jag får bo ihop med så¨fina människor som gläds åt så lite.(Efter en stund tar äldsta tjejen ett stort glas och fyller det med must)-Äntligen får man ett glas!!
Glad Påsk på Er Från en busig Gullefjun.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0