Det var en gång !

Äntligen var Erikas student dag här.
Min man var lite orolig att vi inte skulle komma i tid till hennes firande i Vadstena, vi var tidigt uppe fredagen den 8 juni. Johanna skulle kunna vara i skolan längst till kl. 9.00 och hon hade gjort sig fin för sin sista skoldag. Min kära man gick av och an utanför huset för att få köra in henne till skolan.
Dagen innan hade han sänt oroliga funderingar runt hur vi skulle hinna i tid,med i bilen skulle även min 73-åriga mor. (Hon var orolig och funderade över toalett besök innan firandet.)
Jag och Johanna berättade för Benny och man såg att han hans restidsuppläggning minskade.
Johanna skickade ett sms till mormor vi planerar ett toalett besök 10.45 i Motala skall mat intas göres detta i bilen, fniss!
- sms svar från mormor- jag medtar rostfri rond för att underlätta , haha mormor.
Resan gick bra till Vadstena bodde toalettbesök och mat intag hann vi med på ett värdigt sätt.
Trots att vägbron vid Motala ström precis öppnades.

Vi hittade dit vi skulle och bänka oss för student avslutning. Det var ett härligt väder och allt var jättetrevligt.
Rektor,klasslärare och tre elever höll tal till sina klasskamrater den sista av talaren sjöng till sina kamrater. Längst fram satt alla studenter och grät stora floder av tårar för att de skulle få lämna sina kära klassskamrate. Ett stor lakan skulle ha behövts för alla tårar.
Allt avslutades med att varje familj tog emot sina duktiga studenter.Allt avslutades i med en tur i ett minitåg genom Vadstenas gator. Glatt sjungande för vi har tagit studenten osv.
Vi tog oss till den restaurang som vi hade beställt mat på . Maten som beställts var mycket god och efter ca 2timmar avslutades restaurang besöket .
Alllt blev väldigt lyckat! Alla tackade och var och en begavs sig vidare.

Vi i familjen tog oss till det hotellet vi bokat.. Ja, nu hade vi en bild av att vi skulle bo på det stora Klosterhotellet som låg en bit därifrån.

Vi åkte dit för att checka in oss, vi kom ut med en karta som visade vart vi skulle bo.
Vi letade oss dit och döm om vår förvåning när vi kom fram och öppnade dörrarna till våra rum . Vi hade hamnat på ett museum .
Mor och jag hamnade i samma rum i en säng som var 150 cm bredd och ganska hög. Mor har korta ben så hon nådde inte ner till golvet då hon satt på sängkanten Vi tog i en stol och den ramlade sönder,likaså satt sargen löst på skrivbordet, när tvn startades var det bild i ca fem minuter, sedan var det ljud utan bilder. Det knackade på dörren och in kom en mycket ståtlig polisman. Alla fick vi ett gott skratt. Efter en stund gjorde oss beredda för säng gående.
Min mor var vaken ungefär varannan timme för hon har ont i en fot. Varje gång hon skulle upp fick man putta henne i baken för att uppstigning skulle gå, pga sängen var så mjuk. Som tur var hade vi dock ej tidsenlig toalett utan där fanns de fataliteter som vi har numera.
Det blev många skratt under natten åt vårt fantastiska boende. Dagen efter intogs rejäl frukost och vi gick i några affärer i Vadstena.
Hela vistelsen avslutades med att fika på ett fint konditori med många goda bakverk och att jag köpte en plansch av Lena Linderholm som jag trånat många år efter.
Vadstena är en stad som jag varmt rekommenderar som semester mål. men ska ni bo på hotell ta reda på hur standarden är!
På lördagen åkte hem till Lindesberg och alla var vi nöjda med firandet! Jag det hände väl lite fler saker men man kan ju inte berätta allt. Det bästa av allt var i alla fall att jag kunnat delta under hela studentfirandet. Dagarna efteråt med ont imagen orkeslöshet och huvudvärk var värda varenda stund.
Nedan kan du titta på lite fina bilder från Vadstena.

 







                    
 
Trackback
RSS 2.0