Lyckliga jag!

Idag har jag börjat arbeta 25% på mitt vanliga arbetet,är fantastiskt lycklig med tanke på hur sjuk jag varit under året. Det är en sån glädje att få komma tillbaka.
I förra veckan var det mycket att ordna !
Att tro att vara hemma och sjukskriven innebär att man blir omhändertagen och att livet är lugnt! 
I två veckor har jag tillbringat mycket av min tid tid till tillrättalägga en skonsam väg tillbaka till arbetslivet.Jag har haft kontakt med Dr Lunak för att höra hur jag på bästa möjliga sätt ska kunna återgå till mitt arbete efter min utmattning. Det är väldigt tryggt att få träffa en läkare med spetskunskap runt utmattning han är psykiatiker.
Han ifrågasatte den snabba återgången och ökningen av arbetstid,rekommenderade mig att vara lyhörd för signaler som kan göra att min utmattning går tillbaka mot fel håll. Sen möte med arbetsgivaren det gick bra,hade med mig huvudskyddsombudet. Nu ska jag arbeta 25% i ca tre veckor sen är 50%, vi får se jag tar en dag i taget!
Ni vet ju att jag fyller på mitt liv med energi i helgen blev det Julmarknad i Nora och O helga natt i Örebro. Tro nu inte att det är heldags aktiviteter det handlar om utan fortfarande gäller tidbegränsningar för att jag ska må bra.
Min almanacka börjar bli sliten men gång på gång gå jag tillbaka och checkar så det inte blir för många aktiviteter.För min gamla kostym är van att orka ganska mycket och en vis glömska kommer till mig när jag bokar in för mycket .Varningstecken i tanken" jag hinner nog" , se över almanackan!
 
Förra veckan hade jag sista basala kroppskännedomen ner på vårdcentralen. Innan vi slutade gjorde vi en övning i sittande läge. Min underbara sjukgymnast Katarina arbeta länge med att rätta min ryggrad. Jag blev helt rak och den puckel jag gått med sedan min skoltid i Fanthyttans skola är nu borta. Gissa om jag är lycklig!
 
Här kommer lite bilder från mina utflykter i helgen!
 
 
 
Kan det vara Tomten!
 
 
 
 
Fina julbockar från Fanthyttan!
 
  
 
 
 
Benny och Marie!
 
 
O helga Natt Med Molly Sanden; Eric Gadd, Peter Flack och Avi Klemberg,
Inget går upp mot levande musik!                                        
 
 
Kram till er !
 

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej Marie!
Vilken fin och trevlig blogg du har!
Har äntligen tagit mig hit, det var ju ett tag sedan min mor berättade att du börjat skriva.
Är här på en snabbvisit nu innan läggdags, jag återkommer snart igen och tittar mer.
Roligt att "råkas" Marie, det var verkligen längesen!

Många hälsningar från Catrin i Gävle

2012-12-11 @ 00:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0