Nu känner jag att det går åt rätt håll!😉

 
Hej igen!
Efter nyår hade jag under tre tillfällen tre dagar i rad en riktigt obehaglig sak med kroppen. Jag blev helt kraftlös i benen och kunde med nöd och näpe ta mig upp från där jag satt. Jag kände mig muskelsvag och jag darrade kraftig. 
Jag kände att det var nåt annat än utmattning. Benny och jag begav oss till VC. Träffade en ung men mycket kompetent och nogrann läkare som undersökte mig noggrant och lyssnade på det jag berättade om. Jag funderade själv på om det hade med kalciumet att göra eftersom jag druckit stora mängder vatten för jag att jag känt mig så törstig.
Det enda hon kunde hitta var lågt hb igen.
Efter en vecka kom det svar från Anna. Hon hade skickat remiss till Medecin i Örebro. Förra onsdagen var det dags för nya prov då besök tid kommit till medecin denna vecka.
I onsdag åkte jag dit och träffade Al-Shamkhi Nasrin hon berättade att jag fått en sjukdom som heter diabetes Insidipus. Hon ritade för att förklara för mig
Det finns två varianter den ena då fungerar inte hjärnan och den andra kan inte njurarna ta emot signaler från hypofysen. Adh hormonet signalerar till njurarna sluta kissa/koncentrera urinen.Mina njurar kan inte tolka in signalerna så vattnet rinner rakt igenom mig.
Hur påverkar det mig. Jo, min kropp tar inte upp vatten och därför blir jag uttorkat. Systemet har blivit skadad av en medicin som jag äter litium. Jag dricker minst 4 liter per dygn. Känns på natten som jag är helt uttorkad och behöver kyla ner mig.
 
Hon sa får du maginfluensa måste du åka akut så du får dropp. Vilken tur jag fick träffa henne. Hon hör av sig på måndag när hon haft kontakt med njurläkare och psykiatikerför att de gemensamt ska fatta beslut vilken behandling jag ska få.
Vilken skön känsla att få veta varför jag känt så här och varit så törstig.
Jag har ju trott att det jag själv hittat på och  förklarat törsten med att jag äter litium och har diabetes.
Återkommer när jag fått veta vad som sker , men hon lovade att det gick att medicinera.
 
För 14 dagar sedan kom brev från försäkringskassan där jag skulle fylla i en blankett för att ev få fortsatt sjukpenning . I  oktober 1
2019 meddelade mig att jag troligen skulle bli av med sjukpenningen. Det har legat över mig..
Så jag kontaktade kirurgen Göran Wallin och han lovade ta kontakt med dem. Jag besökte psykiatier i går och fick sjukintyg från ortopeden är jag även sjukskriven.Nu hoppas jag allt jobb ska göra nytta!
Nästa positiva besked!
När vi kom hem efter Göteborgsresan låg en kallelse till kirurg mottagningen den 28 januari. Det är nog ett inskrivningsmöte och check med anestin inför den kommande operationen. Jag blev så glad!
Hoppet tändes på mig tänk om det äntligen är dags att  ska bort den sista biskörteln. Så i tisdag lämnade jag ytterligare nio prov inför detta besök.
 
Det bubblar i mej och jag känner mig hoppfull.😉🙂😜🙃🙂😉😜
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller tummar o tår!🥰

Svar: Tack!
Marie Wallberg

2020-01-25 @ 09:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0