Tur och tur Hidingen

Hej på Er😊
Idag var det dags för en liten utflykt till Örebro.
Det var gipset som skulle bytas ut. Jag stod klädd och klar vid 12.35 då sjiukbilen skulle komma och hämta mig. Välutrustad med rullstol och kryckor fattades bara att jag haft en väska hängande runt halsen med en adresslapp på klistrad på utsidan.
12.40 kom sjukbilen och ställde sig på gatan . Chauffören klev ur och jag bad honom köra upp på min gård.Han tog rullstolen och sträcker fram en påse till mig. Han visste som tur inte vad som döljde sig i påsen.Där var morgonens byte av underkläder och strumpor. Som jag lagt i en liten påse för att ta ut i hallen för tvätt. Ni vet när man sitter så här tänker man jämt på att göra eller ta med sig saker i det rum man är för att slippa åka tillbaka i onödan.Det visar sig att chauffören är var svensk medborgare sedan 1997 då han kom från Bosnien. Jag arbetade på Förskolan Tallbacken då det kom bosniska familjer till oss.Det är alltid intressant att höra deras livsöde.De visade att vi hade gemensamma bekanta. Vi pratar och har det trevligt till Örebro. Vi anlände USÖ 13.27 skulle vara på gipset 13.30.
Nu blev det lite bråttom åkte mot hissen. Då satt hon där min fina fd arbetskamrat Katarina.
Vi bytte några snabba ord. Och kanske skulle vi hinna prata en stund efter gipsbytet.
 

Väl ner på gipset tog de bort en mängd klämmor från foten . Det var ett sår på sidan vid fotknölen. Ett stort sår på hälen. Ett sår ovan på foten och ett sår under foten. Foten såg ut som frankensteins monster med alla ärr. Ett sår hade det blött mycket ifrån så pga av det blir det utflykt nästa måndag med.Jag bad dem även ta stygnen på höften. De har varit så vassa mot mitt skinn.
Sedan var det dags för gipsning. 10 färger att välja med. Jag valde liksom förra gången kamoflage grönt. Denna gång blev det rätt kamoflagegrönt och inte gräsgrönt.
 
Ja tänk vilket ilandsproblem att gå och fundera på färgen på gipset. 
När allt var klart tog jag mig upp till Katarina och vi fick 10 minuters härligt samtal. Rätt som det var kom nästa vän Inga-lill Andesson  så nu har jag fått behovet av socialt umgänge tillgodo sett för idag.
Vi skildes åt och jag satte mig för att vänta på sjukbil som skulle komma efter en dryg timme. När den kom var det skönt att få åka hem.
Ha det så gott💖

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att det gick bra o dagen varit trevlig

2017-02-21 @ 00:33:19
Postat av: Anonym

Skönt att det gick bra o dagen varit trevlig

2017-02-21 @ 00:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0