Liten tripp till Göteborg

I fredags tog vi bilen ner mot Göteborg. Vi skulle besöka vår Johanna och hennes Bruno. Denna gång hade vi bokat rum på Scandic Europa supercentralt.
Vid 11.30 var vi framme hos Johanna som bjöd oss på lunch. 
Vi hade med oss lite småsaker som hon behövde inför sin luffning i Europa med start nån gång i början av maj.
Efter några timmar tog vi oss alla tre till hotellet. Där vi kröp ihop alla tre för att mysa och prata.
 
Vid 16.00 ringde Bruno och vi gick ner i 5-an huset.Jag och Johanna gick i lite affärer. Johanna hjälpte mig att leta och jag provade.Jag hittade tre fina tunikor vilket gjorde mig väldigt glad  Benny och Bruno tog en öl i hotellbaren. Vi gick ut och åt och sen var det kväller.
Vid 20.00 ringde Erika och överraskade oss med att hon och Frank skulle komma ner på lördagen. Vilken överraskning vi blev så glada.
På lördag vid 10.30 kom en glad Erika med Frank i vagnen in i entren på hotellet.Vi promenerade ner till Lilla Bommen. Ja, de fick ju vänta på mig eftersom jag gick med kryckor.
 
 
 Bruno och Johanna skulle ta oss med på en tur ut med en båt som skulle ta oss ut efter Göteborgs närmaste kust. Båtresan var trevlig och man såg allt efter sidorna.
 
Väl framme gick vi iland och passerade bla Resturang Sjömagasinet.
Visst var det blåsigt men ändå så njöt jag av att återse havet. Det är nåt speciellt med havet, dess oändlighet och rörelsen av vågorna 
Efter någon timme åkte vi tillbaka. Vi gick tillbaka mot hotellet. Jag behövde vila så Benny och jag gick till hotellet och de andra gick till Trädgårdsföreningen.
Vid 15.30 var det dags för Liseberg. Vi började med att ta en baguette från vårt favoritställe.
Sedan var det dags för Frank att åka lite karuseller.Jag gick runt så gott det gick.
Vid 19.00 var det dags att ta spårvagnen hem. Då blev det lite chillning och godis på hotellrummet. Skönt för då var jag ganska mör i benen.
 
 Sedan var det dags för att alla skulle gå hem till sig efter en mycket härlig dag.
På söndagen åkte vi till Slottskogen för att titta på sälar och barnens djurpark. Hu det var en riktig strapats vägen vi vandrade lutade i princip 80% . Men jag tog mig både upp och ner. Vi avslutade med en fika. 
 
 
Sedan var det dags att bege sig till bilen för hemfärd.
 
 
Jag känner  mig så glad över att jag klarat av att vara med och uppleva saker med resten av min underbara familj❤
Ha det gott😊

Kommentarer
Postat av: Anki :)

Fina bilder! Vad kul att se att du kan ta dig fram.
kram

2017-04-26 @ 20:33:43
Postat av: Mariana

Heja Marie, så kul att läsa om dig och dina framsteg och strapatser.Hoppas du har det bra! Soliga vårhälsningar / Mariana

2017-04-27 @ 07:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0