Sugen att skriva lite!

Idag skulle jag klippa mig att bleka slingor. Stod utanför Hårstudion kl.8.00. Tog fel på tid och vad det skulle kosta så kl 8.00 stod jag utanför hårstudion fniss fel tid skulle vara där kl 9.30.Vad skulle jag nu hitta på.

Jag tog då tog jag bilen upp till Stöttestenen för att träffa barnen. Jag tog väl dumt nog inte med mig stavarna. De var på väg ut så jag gick och höll mej i husknuten. Det blev som det blev och det blev ett roligt besök. En flicka stod och frös ingen av personalen tog nån vidare kontakt med henne. Sa över huvudet på henne helst vill hon att vi ska läsa hennes tankar när jag frågade.

Jag tog kontakt med henne och berättade att jag hette Marie hon sa sitt namn henne hon visade en död fluga och berättade att hon hade en talang. Hon ställde sig på ett ben och tittade i kors. Jag berömde henne och sa att hon nog hade fler talanger. Jag sa att jag snart skulle klippa mig. Hon sa att jag inte behövde det utan var fin i håret.
Sen sa hon jag fryser i nacken jag sa dra upp munkluvan över kepsen det gjorde hon sedan bad jag henne hämta ett par vantar. Lägligt nog kom en annan liten flicka som också hämtade vantarna. Väl ute igen tipsade jag dem om att cykla. Ni kan ju cykla tillsammans nej sa flickan jaj vill inte jag har skrapat mig en gång när jag stod så. Jag fick syn på en cykel och visade den så de tog varsin cykel och cyklade runt förskolan. Dags för mig att gå. Då ropar flickan som enligt en personal inte kunde berätta vad hon ville Marie jag har cyklat två varv och fryser inte längre.

Jag tog glad bilen ner till Hårstudion. Den lilla flickan och jag hade det så trevligt. Tänk vad lite bemötande kan göra. 

Tack för denna gång!😉

Kommentarer
Postat av: Inez

Vilken härlig historia! :)

Svar: Tack!☺
Marie Wallberg

2016-05-30 @ 16:09:03
URL: http://mazraegangall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0