En enkel tulipanđŸŒ·

 
 
Jag sitter hÀr och klurar pÄ nÀr min förÀlskelse för tulpaner började. Jag tror att det Àr hos min mormor i Kloten. Hon hade en mellanblÄ vas med röda tulpaner stÄende pÄ sitt köksbord. Mormor hade ett stor matrum med ett stort kök med öppen planlösning
Köksbordet var ljusblĂ„tt.och runt bordet stod 6-7 blĂ„ pinnstolar.Över bordet hade hon en rödrutig plastduk. 
Mot ena vÀggen stod en Kronblomssoffa i blÄtt. Mormor hade god smak i sitt hem och tulpanvasen var ett vackert stilleben pÄ bordet. Mormor, miin mamma liksom jag sÄn glÀdje av att se spirande. 
NÀr jag sedan skulle gifta mig var vaket av blommor ibte svÄrt. Ulrika pÄ Blomsterboden knöt ihop en underbar bukett  med ranunkel och gula tulpaner. En rolig anekdot ihop med bröllopet var att nÀr vi kom till fotografen tog fotografen brudbuketten och satte den i en urna. Han bad oss vÀlja bakgrund och sedan började han ivrigt fotografera. Efter ett par kort sa jag till min syster att komma med buketten. Det visade efterÄt varför han var sÄ ivrig
Min Benny hade tagit med sig dragspelet för att ta lite bilder till ert blivande cd fodral. Fniss !!
 
De sista Ären innan min pappa levde. tog vi alltid en tur  till Stadsparken . DÀr de har ett helt hav av tulpaner nerÄt Wadköping. Vi hade fika med oss och och njöt av utsikten och varandras sÀllskap.
Ja tÀnk att en blomma kan fÄ en att minnas sÄ mycket. 
Kram till er! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0