Ute ur fångenskapen!

Så idag den 11 februari skall jag på eget bevåg ta bilen ner till vårdcentralen. Närmaste omgivningen varnar mig för väglag och is.........De får mig nästan att inställa färden. Men då tar förnuftet mig till fånga och jag tänker herregud har ju kört sedan jag var 18 år och jag behöver ju träffa sjukgymnasten. Jag tar på mig ytterkläder, skor med brådar och kryckorna med isdobb. Jag tar husnyckeln och beger mig nerför källartrappan.Då jag ändå sejvar lite och går innervägen mot garaget. Det är visar att det är ganska mödosamt och inte känns det som nåt alternativ nästa gång. Jag tar mig uppför nästa trappa på 8 steg. Puh, pustar ut genomsvettig efter strapatsen. Går fram till bilen och ska öppna den........Jädrans nyckeln till bilen glömde jag. Efter en ljudlig suck.(Vanligen brukar yogaledare Marie säga tex sucka trött glatt osv). Min suck hade temat surt!!!( Har lärt mig på yogan att sucka är så bra )!Jo det gjorde susen nytt  mod igen och nu  gick jag övre vägen upp på altan för att öppna ytterdörren och hämta bilnyckeln. Nåja resten av utflykten gick bra och jag kommer i god tid till sjukhymnasten.Lite nya övningar och tydligt besked att jag skor skall användas inomhus.Har bara dessa trotjänare kvar får duga ett tag till!😉😉
 
Skönt i alla fall att min isolering är bruten!
Vi hörs!💖
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0