Tiden har rullat på!

 
Nu  har det gått fem veckor sedan operation. Första tiden gick fort Jag åkte rullstol med benet upplagt i högläge. visst värkte det .Tror. jag kanske gick i något slags lyckorus i att jag äntligen blivit opererat.
Det har varit lite äventyr i hemmets vrå tex. efter resan på fem timmar från Halmstad utan toalettbesök eftersom jag inte hade fått någon rullstol .Då fick jag n opererad  krypa upp för yttertrappan och in genom tamburen för att få krypa upp på den enda stol (toalettstol) som arbetsterapeuten levererat dagarna innan . Det var fantastik att äntligen få slå en drill .Ovetande om toalett stolens brist började jag kissa..........hinken som skulle hålla kisset på plats satt inte under stolen som sig bör.. det kom på sidan av tur jag hade en man med reflexer han drog snabbt undan mattan snoppet !
Dagen efter kom arbetsterapeten med en rullstol som inte gick emellan dörrfodren så hon var tvungen att skruva bort dörrarna1. Det var tur det var fredag så Benny kunde köra mig och för att vi skulle prövas ytterligare drabbades jag och Benny av maginfluensa.....
Två dagar efter var det dags för dusch min man försökte att övertala mig att ta en tvätt i köket...kändes sådär så efter kraftiga diskussioner mellan oss klämde jag i
Benny hämta min bikinin och högtryckstvätten så går vi ut på altan.
Nej svarade Benny du får väl prova då.
Jag kröp uppför trappan och genom sovrummet efter en stunds vila blev det dusch! Där i duschen glömdes den mödosamma vägen dit som . Att få duscha var rena lyckovinsten, 
 
Tiden har gått väldigt fort . Jag har fått så många besök av mina vänner det har från mig vilket gjort att jag känt mig mycket värdefull och räknad i ett sammanhang.  De sista veckorna har jag även lagt till andra aktiviteter att fördriva tiden med att tex  bak, läsa; lösa korsord och inte minst tala i telefon. Jag har blivit super på planering och logistik av rullstol Jag höll på att glömma facebook  Messenger där en kompis skrivit varje dag sen jag kom hem från Halmstad.
Ja och imorgon beger vi oss mot Halmstad  gipset ska bort.
Jag är så spänd över resultatet.
Ha det så gott till nästa gång! 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0