Små barn små bekymmer, Stora barn stora bekymmer!

Ja ,herregud vad fort åren gått! När Benny och jag fick barn fick vi ofta rådet att tam vara på tiden för att åren går så fort.
Vi levde med våra barn, arbetade och fick ihop familjelivet med allt vad det innebar. 
Först förskoleperioden, sen perioden  med låg och mellanstadiet och olika fritidsintressen. Då berikades familjelivet livet med att träffa helt nya personer. Sedan kom högstadiet och nu fick man som förälder helt skolas ut från sin tonåring. Då var det skönt att vi byggt upp relation med våra tjejer så de kunde prata om allt från läxor, kamrater och pressen för att nå dina betyg. .Nu har Johanna bara en månad kvar på gymnasiet och Erika snart klar med högskolan. Jag är så glad att fått vara mamma och fått följa tjejerna. Fortfarande har vi mycket starka band och kan prata om allt.
Jag kan inte säga små barn små bekymmer....  .Men det är inte alltid enkelt att vara förälder eller barn 
För mig och Benny har det varit en resa med både stopp och nya påstigningar och resan fortsätter framåt! Det som jag alltid burit med mig oavsett barnens ålder har varit är att man kan välja sina strider och alltid berätta att man älskar dem. Den tidigare nya kostymen vi hade som föräldrar  har ersatt av en nopprig välanvänd kavaj med många minnen och dofter i tyget. 
 
 
Den här låten tyckte jag passade att skicka till mina barn!
 
 
 
https://youtu.be/RY_6gjJUHEk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0