Kreativiteten flödar



Hej på är så nöjd börjat få tillbaka min kreativa sida igen.
Det började med att jag fick för mig att jag ville se alla de människor som betytt mycket för mig och min familj oftare än när man tittar i fotoalbum. Letandet efter bra bilder började, det tog sin tid det var många bilder som jag ville ha. Hade då tänkt köpa ramar från Ikea och sätta dem i. Men under mitt letande hittade jag gamla guldramar som jag målade vita. Min man trodde det var hans jobb så jag fick med bestämd röst be honom låta min hobby vara och istället visa mig hur man höll pensel och strök ut färgen så det blev snyggt. Många ramar blev det! Men nu ligger de på köksgolvet för att jag ska hitta rätt mönster för montering på väggen. I samband med taveltillverkning har också många av de tavlor vi har fått ny plats min man uppmärksammade detta en kväll. Jaså sitter den där tavlan här nu!
En dag var jag på Eriks hjälpen hittade snygga rektangulära krukor där för en liten penning. Jag ställde dem i fönstret men det kändes för vitt. Kom på att jag hade fler i källarn i bla grön färg .Så jag åkte till färgaffären och bad dem bryta en färg som jag tyckte om. Hem och måla igen.
I söndags fick jag hitta på lite bus. Tog emot två triss vinnare med rödmatta, guldhattar, guldserpentiner och så klart blommor. Mycket uppskattat och det glade mig också.
Igår fick jag infall att ringa Stefan Jansson för det känns som att det är dags att plocka fram teaterapan i mig igen och bara att få träffa likasinnade ger energi och glädje.
Jag har införskaffat motionscykel, fått lust att baka och att gå i skogen för att hämta hem lite skatter.Planerar in träffar med fina människor som ger mig energi !Tror nu inte att allt är gjort på en handvändning,det finns många vilodagar i mellan men det är det värt. Nedan kommer lite av min kreativitet!
Sätt gärna på Erik Linder och lyssna ,har precis upptäckt honom. Mmmmmmmm!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0