En rosa tulpan!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För fem veckors sedan deltog jag i Holistisk Yoga . Det har varit en del av att hålla mig flytande under min svåra sjukdomstid. Det här passet var helt underbart när vi kom till slutet av passet kändes det som jag låg på en äng full av blommor och ovanför mitt huvud spelade lövverket på ett träd i de skönaste toner.
Vi brukar alltid dela med oss av våra errfarenheter av passet i storgrupp. Ledaren för passet ville idag att vi skulle dela med något som var arbetsamt och något som gav oss glädje. Jag kände direkt att jag inte ville prata om den arbetsamma situationen som jag befann mig i pga sjukdom. Så jag talade bara om den positiva bilden av ängen. Tillade att jag gick på yogan för att en gång i veckan hålla sjukdomsbilden ifrån mig. Skickade vidare talpinnen till nästa person!
Pinnen vandrade runt och den ena ledsamheten efter den andra kom. Det var som att vrida på en kran. Kompisen brevid mej blev mycket ledsen och jag höll om henne för att trösta .Ju fler som pratade desto fler tårar! Det slutade med att jag lite halvkomiskt gick upp och hämtade näsdukar hos ledaren som jag gick runt och bjöd ut till de andra i yoga salen.
Efter passet reflekterade jag och en vän om nyttan med delningen? Vi var ganska överens om att det hade uppstått en märklig situation.
Vår ledare har fortsatt att dela med varandra men först tre och tre, sedan två och två . Förra veckans yoga pass skulle vi dela upp oss igen. Då satte jag ner foten och sa Nej jag vill dela  upplevelsen från passet med alla. Så berättade jag att jag blivit en rosa tulpan på en lök som satt mycket stadigt i marken. Den rosa färgen sprudlade om mig och inget oväder skulle få mig att vika undan. Det blev delning i storgrupp och jag kände att jag och min vän stått på oss för en förbättring.Vi delade både det dåliga och det bra sakerna och större delen av gruppen gick upplyfta med ett leende på läpparna därifrån.. Själv tog jsg bilen upp till Allmän psykiatiska för att träffa en läkare. Jag berättade om yogan och sa svarade på frågan hur jag mådde. Jo tack jag mår som en rosa tulpan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0