Nu vänder det!

<
p>
Hej ! Nu kan det bara bli bättre. Den femte biskörteln blev bort opererad den 18 maj. Det har alltså tagit sedan 2 februari 2017  till den 18 maj 2022 Den stelopererade höger foten läkte inte så efter sex veckor skickade min ortoped remiss efter att ortopedmottagningen tog prov på min biskörtel ett pthvärde 17 istället för normalvärde 7. Han hade erfarenhet av ben som inte läkt pga av över produktion av denna hormon.

Polypeptidhormonet är kalciumreglerande samt reglerade nivåerna vitamin D och fosfor.
Nu visade provet ingen större överproduktion efter de prov jag tagit på medicinmottagning det låg bara på 11. Så kirurgena på övre hals bedömde tyckte att det inte behövdes operation av biskörtlarna . Min stelooeration läkte dock inte så min ortoped gjorde allt vad han kunde för att få kirurgen på övre bröst i Örebro att operera bort dem. Min ortoped är från Hässleholm. Hans som ortoped och en kollega som arbetade på övre hals hade sett samnanhanget med att fötter inte läkt vid förgiftade biskörtlar.
Efter två av bearbetning från min ortoped från Hässleholm år kom jag till övre hals på nåder pga av att jag skulle få delta i en forskningsstudie då hade jag gått med otros i två år för att inte min fotled ville läka. Då först började operationer med biskötlarnas borttagande. Innan den sista operationen nu den 18 maj hade jag hormonvärde på 48 p/moll istället för 6.9 p/moll som är det högsta man ska ha.
Synd man inte var nån känd fotbollsstjärna då hade det gått snabbate för att få nåt sånt här åtgärdat.

På höger armen har de opererat in sekret från den femte biskörteln detta ska göra att jag inom helt kort är självförsörjande på kalcium och d-vitaminer.Remissen för att åtgärda vänsterfot skickade de från kirurgen den 19 maj.
Bilden på mig tagen förra lördagen då kunde jag släppa min trotjänare kryckorna och istället ta stavarna.
Idag hände det igen. Jag kunde gå på apoteket och på Bokhandeln med stavar. Min ork har återkommit så jag kan göra fler saker själv . Det är för mig en stor eforisk känsla över detnna förändring
Tidigare har bara fått tagit mig in på bokhandeln stått där meď mina kryckor och nästan utan att välja tagit det som jag varit i behov av pga att energin varit låg och jag har haft dåligt med kraft i benen pga av högt kalcium. Idag kunde jag titta på pärmarna och välja genom att ta ner själv. Benny Wallberg stod brevid han är så van att assistera mig så han var snabb att hjälps till. Han är ju så snäll och vill mig väl. Så det var väl inte så snällt när jag föste hans hand åt sidan och fräste jag kan själv. Nåväl det är tur tur att ordet förlåt finns.❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0