Acceptera

 
 
Hej på er!
Jag går och väntar på att de ska skicka ut en tid för operation. Där de tar bort den sista biskörteln som är kvar när detta är gjort blir  en halv biskörtel som ska förse mej med rätt mängd hormon. Jag fick göra röntgen i början av juni specialröntgen med  radioaktivtkontrast  De hittade den lille biskörteln som nu är två jasminris stort istället som ett jasminris som är det normala. Detta på verkar bla kalcium mängden så det blir för högt.
Kirurgen sa denna gång att biskörtel hade förflyttas sig. Något som han tidigare sagt inte var möjligt utan att man var född med placeringen av biskörtlarna.
Nåväl min sitter bakom nyckelbenet mot hjärtat och de ska gå in på samma ställe på halsen. Med nåt verktyg ska den fiskas upp och om det inte fungerar ska de bryta upp bröstbenet. Så nu väntar jag ska ni veta.
Diabetes insidipus gör att jag måste försöka få i mig 10 liter per dygn. Lyckas jag inte får jag väldigt ont i fötter, vader och lår. Det värker konstant vilket gör att jag har svårt att gå ute som inne.
Det tråkiga är att jag vet aldrig hur min kropp mår från dag till annan. Det har varit så här hela våren. Jag har försökt vara tålamodig...men inte hittat nåt mönster för hur kropp - huvud kontra aktivitet.

Mitt kalcium ligger konstant för högt. 
Så här svarade medecinläkaren när jag berättade om mina ben.
Det är viktigt att du får i dig tillräckligt med vätska vilket kan hålla nere kalkvärdena något,
 
Dricka- kissa dricka .....jag har fört anteckningar på hur mycket jag dricker på ett dygn
Varje glas rymmer 4 dl.
          20.30 :  3 glas
          22.00 :  2 glas 
          01.00  : 1 glas,
          0.4 00 :  2 glas
          06.00:  2 glas
          0.8.00 :  2 glas 0
          9.00-11.00   3 glas ,
          12.00 :  2 glas
          13.00 14 30:  3 glas
          16.00-18.00    3 glas
          19.00 -20.30 :3 glas 

Hur kan de begära att jag ska dricka ännu mer vatten. Jag dricker dag som natt. Nattsömnen har ständig avbrott. Jag kan säga er att detta är en heltidssysselsättning. Sedan ska jag försöka hålla humöret upp när jag inte vet dag för dag om jag ska orka mobilisera mig till någon slags aktivitet eller inte veta när operation ska ske. Jag är nu inne på det tredje året med väntan på operation. 
 Som tur hade jag tid hos min kurator . Hon är bra och vi kom överens om målen som står nedan.
 
Jag har  haft glädjen att få spela gitarr och sjunga med barnen på Kokillen vid tre tillfällen under våren. En sann glädje för mig. Personalen och barnen har varit helt underbara emot mig
Idag såg en liten pojke mig på Lindehallen. Han mamma sa hej Marie han blev så glad när han såg dej. Det gick rakt in i hjärtat. .

Under våren har jag skrivit till patienförsäkringen för att få lite upprättelse "anmält sjukvården för alldeles för lång förfarande av operation."Men de tyckte det var normalt med den tid de tagit. Lite historik "Min ortoped såg att biskörtlarna producera för högt hormon tre veckor efter steloperationen på min höger fot.
Däremot tyckte de jag var berättigat för sveda och värk när de kom emot talnerven förra våren. Jag fick ersättning för tre månader. Alltid något🤗
Nu har Benny semester så nästa vecka åker vi till Varberg. 
Ska bli skönt att komma hemifrån och njuta av Getterön❤ Vi hörs❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0