Januari 2018

 
 
Det har blivit dags att summera slutet av året så här en bit in på nya året.
Planering och bakande gick bra under hösten .
Frysen var full av dammsugare, fillimpor, siktkakor, sockerfria chokladbollar,  Glutenfia citronbollar, Glutenfria gusselbykakor.
Min egna lilla skatt i frysen.
Bakningen har ju varit en del av mitt terapiarbete under hösten instängd i mitt hus pga att jag ej får köra bil med otros . Jag sökte färdtjänst men de kunde inte bevilja  Svaret/ Avslag av din funktionssnedsättning ansers inte medföra att du har sådana väsentliga svårigheter att förflytta dig på egen hand eller att resa med allmänna kommunikationer i den mening som avser i färdtjänstlagen för rätt till färdtjänst.Till saken hör att jag berättade att jag endast fick gå 1 km och att busshållsplatsen ligger 2 km därifrån
Dagen "D " Stripa julmarknad.
Jag och Ewa Johansson gjorde varandra sällskap. Tur jag hade trutvalla på läpparna det var så många som kom och handlade eller bara pratade en stund. Jag glad att jag fixade det i år igen.
Under julen gick dagarna fort. 
Många trevliga stunder runt julmat och fika. 
Plötsligt var det nyårsafton som vi firade ihop med Kerstin och Peder Christensen i deras nya lägenhet i Arboga. Vi bröt upp vid 10.30 då vi åkte hem. Tur att jag har en omtänksam man som kortade besöket. På vägen kom tröttheten hos mig .Väl hemma på väg in kräktes jag av trötthet."Lätt att glömma att bära rätt antal vedträd varje dag"
Så skåla i Pommac fick vi göra på nyårsdagen.
2018 blir ju ett spännande år med positiva förändringar när vi byter vår villa till lägenhet till Tivoliplan inne Lindesberg.
Julen slängdes ut ihelgen hos oss och mor. Så nu är alla glada och nöjda. 
 Idag går dagen åt till förberedelse inför operation av foten. Jag känner mig ganska rutinerad och inte speciellt orolig. Hej till nästa gång.😊❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0