"Det är lite mycke nu"

Hej på Er! Förra gången hade jag varit på besök på ortopedavdelningen. Varför fick jag åka till USÖ istället för Halmstad? Jag fick åka hem från Halmstad pga att det inte kunde lägga ryggmärgsbedövningen på mig. Så det blev ingen operation av foten. Ja, vilken inbromsning det blev. På tisdagen fick jag en helvetisk värk i nacke, på vänster sida var det som att ljudet kom ur en tratt. Jag hade en kraftig yrsel och svimmade av vid ett tillfälle. Hjärnan kändes som den var svälld och skärande huvudvärk i upprätt tillstånd. Jätteskoj när det skulle bli jul. Jag ringde till Halmstad och frågade om samband deras försök ryggmärgsbedövning och mina symtom. Jo ,det hörde samman. Under de följande tre dagarna hörde narkosläkarna av sig. De sa att det kunde hålla i sig upp till fyra dagar. Nåja allt var ju i stort sett i ordning gjort för julen .Jag ringde även till USÖ och berättade att jag var i behov av operation fick hänvisning höra av mig den 9 januari igen.
Julen kom! Symtomen bestod. Vi fick kära gäster Bruno och Johanna från Göteborg dan före julafton. Det blev en fin jul med början hos syrran och hennes familj. Sedan åkte vi hem och åt jullunch och efter Kalle och hans vänner blev det julklappsutdelning. Dagen efter kom raringarna Erika, Mikael och Frank. Tänk då kom tomten igen. Benny och jag hade tydligen varit snälla för vi fick en efterlängtad soda stream.
Resten av jul och nyårs dagarna flöt på och jag åt alvedon och ipren för konstant huvudvärk . På nyårsdagen hade jag fortfarande kraftig värk på höger sida då sökte jag vårdcentralens jourmottagning. Träffade en läkare som tog mina symtom på allvar. Hon tog kontakt med två neurologer för att bekräfta att det var sviter från bedövningen och inget annat. Jätteskönt att få besked! Huvudvärken på vänster tinning avtog förra söndagen så skönt. Dagen före julafton var jag till ICA stötte på Berit och Lennart som står för Gusselby revyn. Det berättade att de inte hade någon som skötte godisförsäljningen under 6 föreställningar. Jag sa att jag kunde tänka mig att göra detta ville bara fundera några dagar. Efter några dagar hörde Berit av sig och jag tackade ja. Min tanke" kul att göra något i väntan på operation eftersom jag inte får arbetsträning ". Det skulle nämligen serveras kaffe och kaka samtidigt med godisförsäljningen. Så här efteråt visade det sig bli en större apparat än jag trott. Nu började jag baka igen.
Nåja det blev att experimentera fram ett eget recept eftersom jag fick mig tillsagt att det inte skulle smula eller kladda .Sedan fick jag leta en kompis som kunde hjälpa mig. Syrrans grabb Anton lördag och söndag. Visste inte hur jag skulle kunna lösa fredagar då Ewa erbjuder sig att hjälpa mig.
Nu är det sista helgen framför mig och det har gått jättebra. Dessutom har jag fått många goa skratt när jag tittat på mina gamla vänner
Ja och nu rullar det på med operations förberedelser i måndags var jag och röntgade höger foten. Idag åkte jag från Lindesberg 6.45 för blodprov, urinprov och EKG. Det blev lång promenad i kulverten för att träffa först sköterska för inskrivning och sedan läkare på ortopedvård mottagningen 8.45. Vid 11.00 anesti mottagningen där jag fick träffa narkosläkaren, Så nu är det bara att hålla tummarna för att inga baciller hoppar på mig fram till 2 februari..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0