Lite av varje!

Hej på Er!
Början av veckan gick åt till logistik av sjukgymnast och läkare i Halmstad. Sedan var det fortsatt arbete med att få tid på allmänpsykiatriska och få prata med försäkringskassan. Det tar mycket tid och tålamod.
Så det de säger att man måste vara frisk för att vara sjuk.
Därefter har jag läst vad som gäller vid rehabitering och anpassning vid återgång till arbetet. Min arbetsgivare hänvisar till att man inte gör om tjänster inom lindesbergskommun så de anpassat efter min förmåga. Utan jag skulle få söka bland de lediga tjänster som finns under lindesbergskommun. 
Det de rekommenderade  som det allra bästa var att gå på bidrag från arbetsförmedlingen/ försäkringskassan under ett år. Då skulle jag i lugn och ro få arbetsträna. Ja det är ett bra sätt att ta hand om sina medarbetare  när de blivit slutkörda pga dålig arbetsmiljö. 
Nåja fru Wallberg arbetar på för sina rättigheter. Hade ett glädjande samtal med försäkringskassan i alla fall. Hon sa att det hon går på möten för handlar om medicinsbedömning och inte möten där personal tappar sin tjänst. Så på det igen. Nåja när livet blir arbetsamt är det bara att lägga sig på basen igen. Orken blir punkterad och sömnen avtar.
Jag lyckades i alla fall få ihop lite dammsugare till mitt syskon barn som fyller 16 år och goda blev dem.
Nu står mitt hopp till att jag blir fortsatt sjukskriven för arbetsför är jag inte ännu.
Ha nu en fin fredag ☺Marie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0