Då var det gjort!

Idag är det söndag tredje advent. Jag känner mig så nöjd och glad. De senaste veckorna har det bakats i stor mängd i mitt kök i Hidingen. Det har känts så roligt.

Jag har bakat äppelpajer med roliga fyllningar och smaker, farinbröd och fillimpa. Min gubbe sa vid ett tillfälle nu tror jag det är nån med mani som fyller frysen.Undrar vem det kan vara?  I torsdag bakade jag det sista.  

Resultat 41 äppelpajer 40 siktkakor och 32 fillimpor och ca 40 påsar kolor, Jag letade på skyltar och duk och lite tomtar att ha på bordet.Affärena på Stripa Julmarknad gick stålande. Med mig att sälja var Benny så snällt och modigt av honom. 

När vi vid fyra plockade ihop våra grejer återstod 10 bröd och fyra äppelpajer. Tänk att pajerna jag bakade i terapi då det blev fördröjning med fotoperationen gick som smör i solsken. 

Nu väntar sista veckan innan den 19 december. Så denna vecka är totalt inbokad med besök och fixande innan julen.Så nu får man säga raska fötter säger tripp.tripp mor hon har så brått.....

Ha det gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0