Sakta vandring mot en ny vardag!

Ja,nu är det november! Tiden går så fort! Jag har börjat arbetsträna 1,5 timme fyra dagar i veckan. Det är jätteroligt att vara på min gamla arbetsplats. Arbetslaget och barnen både ger mig energi och tar energi. Vardagen rullar på arbete, mat och en halvtimmes vila till avslappningsmusik. Har upptäckt hur viktigt det är med rutiner när man är utmattad. 
På eftermiddagen lite pyssel hemma myser liksom till det!
Jag lyssnar mycket på spotify och har läst flera bra böcker tex Annika Österberg bok och fler böcker av Mikael Niemi. 
 
 
Jag har bakat mycket olika matbröd och experimenterat med recepten .Det är roligt och sprider god lukt i huset. 
 
Här Tunnbröd från Mariedal, mycket enkelt att baka och går att frysa!
 
 
 5 dl mjölk
25 gr jäst
3 msk margarin   
3 msk sirap
1 tsk salt
13 dl vetemjöl
Allt blandas till en vanlig deg. Baka ut till 10-12 bullar, jäs 15 minuter.
Vid utbakning ta ca 0.5 tsk hjortronsalt
Kavla ut med en slät kavel väldigt tunt, sedan kruskavel. Grädda i ugn på 275 grader en minut skall ej få färg då den blir hård. Går bra att grädda i stekpanna en minut på var sida. Mumsig med bregott och en ostskiva!
 
 
Blev sugen att baka saffransbröd. Vanligen brukar jag baka av en och en halv liter men valde i stället att baka av en halv liter för att orka baka. Det gick ju bra det med. Det är svårt att ändra vanor men nödvänligt i mitt nya liv!
 
De blev lika goda som de ser ut kram på er i Novembermörkret!
 
 
Kram på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0