Rabarber knopp se opp nu kommer jag opp!

Ge rum jag vill opp sa rabarberknopp,
så sprängde han på med sin röda topp.
Men jorden sa stopp du får lugna dej rabarber knopp.
Ge plats jag vill opp sa rabarber knopp.
Han svällde av styrka, han glödde av hopp.
Pass på jag vill opp,
jag vässar min topp.
Jag känner hur våren gror i min kropp.

Beskow-Siegvald

Låg kvar längre i sängen än vanligt, läser en bra bok ,Potensgivarna av Brunck-Holmqvist. Boken är skriven med stor humor och man får följa de äldre damerna som oskyldigt lurar sin omvärld.

Efter tog jag min dagliga promenad . Luften är härlig och överallt syns liv. Våren är på väg!
Sniglar, maskar och massor med vitsippor. Jag känner mig som en rababerknopp som samlar kraft för att ta mig upp igen.
Jag känner att jag böjar kunna samla energi genom olika saker. Tex genom att läsa bra böcker, tilåta mig känna efter vad jag själv behöver. Jag känner mig så nöjd över att jag börjat få känslan av att ta hand om mig själv att jag är viktig. Det bästa jag har fått vett att ransonera med mina resurser. Skrivet i början av maj.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0